Kuş Üşümesi


Balkondan bakarken gördüm, üşüyordu. Tüylerini kabartmış, kendine sıcakusumuskus bir yer arıyordu. Şimdilik sığındığı yer rüzgarın pek de esmediği bir duvar kenarıydı. Ağaçlar gözükmüyordu pek balkonumdan. Kuş da yoktu pek ondan başka.

Yıllar evvel, ben küçücükken, ağaçlarda kuş yuvaları görürdüm, ve hangi ağaçta olduğuna, yuvanın şekline bakarak ne yuvası olduğunu tahmin ederdim. Bilemezdim pek, ama yine de bir sürü kuş yuvası vardı, bir sürü kuş vardı; sığırcıklar, serçeler, kırlangıçlar, kimisi ala kimisi kara kargalar, çalıkuşları…

Üşümezdi eskiden kuşlar, şimdiki kadar. Ağaçlardaki yuvalarına saklanırlardı, ya da göç ederdi kimisi. Açıkta kalan kimisi de evlere girerdi, ısınınca çıkar giderdi.

Balkondan bakarken gördüm, minicik bir serçe kuşuydu. Kanatlarını kabartmış, ısınmaya çalışıyordu. Uçamıyordu yükseklere.. Uçabilse, bir baca kenarına sığınıp ısınabilirdi. Belki korkuyordu, yalnızdı çünkü. Başka kuş yoktu civarda, ağaç yoktu civarda, ve o kadar bina arasında tek başınaydı. Açtı belki, ona yaklaşan minik kedi kadar.

Şimdi biliyorum, o kadar üşümüyordur minik serçe. Çünkü sıcaktır mideleri kedilerin..

Alper Akpınar

Bir Cevap Yazın

