Hadise – Düm Tek Tek


hadise-4Son yıllardaki başarılarımızdan sonra daha bir heyecanlı bekler olduk Eurovision Şarkı Yarışması’nı. 2003 yılında Sertap Erener’in Everyway That I Can ile birinciliği, arkasından 2004 yılında Athena’nın For Real ve 2007 yılında Kenan Doğulu’nun Shake it Up Şekerim ile ilk beş içinde, bunun dışında 2008 yılında Mor ve Ötesi’nin Deli ile ilk on içinde kendilerine yer bulmaları bizleri başarının aslında çok uzakta ya da imkansız olmadığına inandırdı.

2009 yılına girmeden önce TRT açıklamıştı “Bizi Hadise temsil edecek..” diye. Hadise Avrupa’da tanınmış bir sanatçımızdı ve dillerden düşmeyen şarkıları ile gönlümüzde taht kurmayı başarmıştı. Bu işi de hakkıyla yapacağına kimsenin şüphesi yoktu. Ama nasıl bir şarkıyla karşımıza çıkacaktı? “Türkçe mi olsun, İngilizce mi?..“, “Bizi mi yansıtsın yoksa Avrupaya mı hitap etsin?..” gibi sorular ortada dolanmak için çoktan hazırdı.

2008 yılının son günleri Eurovision adına sadece bu soruları sormakla geçip gitmiş, 2009’a merhaba diyeceğimiz gün TRT Hadise’nin seslendireceği şarkıyı seçti. Olayın bu safhasını şarkının sahibi Sinan Akçıl bir röportajda şöyle anlatıyor:

Bestenin seçilip seçilmediği yılbaşı gecesi açıklanacaktı o zaman kadar kendi kendime unutmaya çalıştım. Çünkü son iki hafta çok yoğun çalışmıştım. Gece 24’te telefonuma mesaj geldi ve şarkının seçildiğini haber veriyordu. Mesajın geldiği saatten sabahın ilk saatlerine kadar telefonum susmadı. 2009’a çok güzel girmiş oldum.

İşte o gece ekran başındaki milyonlar Hadise’nin söylediği Düm Tek Tek şarkısının hareketli ritmi ile buluştu. Sözler tamamen İngilizce, nakarat kısmında bulunan ses efekti Türkçe idi. İlk izlenim gayet iyiydi. Müzik bizi yansıtıyor, sözler Dünya’ya hitap ediyordu. Hadise’nin tek gecelik performansı göz doldurmuş, “bu sene de iyiyiz..” düşüncesi insanların zihnine oturmuştu.

Aslında burada şarkının sözlerini hatırlatmakta fayda olduğunu düşünüyorum.

Baby you’re perfect for mehadise-2
You are my gift from heaven
This is the greatest story of all times
We met in like in a movie
So meant to last forever
And what you’re doing to me
Feels so fine

Angel
I wake up
And live my dreams
Endlessly
Crazy for you

Can you feel the rhythm in my heart
The beats going Düm Tek Tek
Always louder like there’s no limit
Feels like there’s no way back
Can you feel the rhythm in my heart
The beats going Düm Tek Tek
Always louder like there’s no limit
Feels like there’s no way back

Baby I read all answers
In your exotic movements
You are the greatest dancer of all times
You make me feel so special
No one can kiss like you do
As it is your profession
Feels so fine

———

Bebeğim sen benim için mükemmelsin
Cennetten hediyemsin
Bu tüm zamanların en iyi hikayesi
Filmlerdeki gibi buluştuk
Sonsuza kadar süreceğini düşündüm
ve bana yaptığın şey
çok iyi hissettiriyor

Meleğim uyanırım
ve rüyalarımı yaşarım
sonsuza dek
çılgın senin için

kalbimdeki ritmi hissedebiliyor musun
vuruşlar düm tek tekliyor
her zaman sanki limit yokmuşcasına yüksek sesli
geri dönüş yokmuş gibi hissettiriyor
kalbimdeki ritmi hissedebiliyor musun
vuruşlar düm tek tekliyor
her zaman dakika yokmuş gibi çıkıyorhadise
geri dönüş yokmuş gibi hissettiriyor

bebeğim bütün cevapları okudum
ekzotik hareketlerindeki
sen tüm zamanların en iyi dansçısısın
kimse senin öptüğün gibi öpemez
sanki mesleğinmiş gibi, tadı çok güzel

Meleğim kalkarım
ve rüyalarımı yaşarım
sonsuza dek
çılgın senin için

———

Tabi her zaman olduğu gibi ve -bence- olması gerektiği gibi eleştiriler de gecikmedi. Magazincilerin de biraz heyecan araması sonucu müzik dünyası ikiye ayrılmıştı (!) “Şarkı Türkçe olsa çok daha iyi olurdu..“, “Market şarkısı, bugün söylenir, yarın unutulur..” gibi eleştirilerin yanında sanki yılbaşı gecesindeki performans yarışma gecesinde de aynı şekilde olacakmış gibi düşünen duayenler (!) “Danslar hiç iyi değil, sahne performansı bizi kurtarmaz..“, “Dolaşmaya çıkıyormuş gibi giyinmiş, Eurovision’un ruhuna uymadı..” gibi insanın ağzını açık bırakan eleştirilerde bulundular. Ama onlar da bunun yersiz yorumlar olduklarını anlamış olmalılar ki fazla uzun sürmedi. Kaldı ki şarkının yeniden düzenlemeden geçeceği ve Hadise’nin ekibiyle beraber tüm Avrupa’ya görsel bir şölene dönüşecek bir sahne performansı hazırlayacağı aşikardı. Ayrıca Hadise’yi TMF Awards 2006‘da Bad Boy ve TMF Awards 2007‘de A Good Kiss ile izleyenler bunun bilincindeydi ve içleri rahattı.

Şimdi nefeslerimizi tuttuk, 16 Mayıs’ta Moskova’da yapılacak yarışmayı bekliyoruz. Düzenlenmiş şarkı ve çok iyi organize edilmiş görsellik ile zaten güzelliği ve sesiyle herkesin gönlünde taht kurmuş Hadise’yi izlemeye hazırız. Hadise’ye şans dilemiyorum. Çünkü Hadise Düm Tek Tek ile oradayken şansa ihtiyacı olanlar diğer ülkerin yarışmacıları.

Erkan MERCAN

63 Yorum (+add yours?)

  1. türkan tülay
    Oca 20, 2009 @ 16:53:00

    gerçekten hoş bi yazı.. köşe yazısı tadında.. sadece eleştiren veya yücelten köşe yazarlarına örnek bi yazı olmuş aslında, araştıran ve etrafı gözlemleyen bi yazı.. güzel yazılarınızın devamını bekleriz kolay gelsin arkadaşlar..
    Hadise’ye de güveniyoruz şarkısı son birkaç seneki şarkıların en güzeli bence.. Eurovision’da başarılar…

  2. mete
    Oca 21, 2009 @ 00:49:17

    Konu bakımından başarılı bir seçim. Güncel bir konu olduğundan insanda merak da uyandırıyor. Konuyu güzel ele almanın yanında, yazının araştırmacılık tarafı da var. Böyle araştırmacı ve güzel yazılarının devamını bekleyenler olacaktır, gibime geliyor.

  3. mehmet
    Oca 21, 2009 @ 17:23:06

    hadise süpersin seni çok seviyorum senle buluşmak isterim seni çok seviyorum çok güzelsin

  4. birsu
    Oca 23, 2009 @ 16:39:07

    size hayranımmmmmmmm.

  5. birsu
    Oca 23, 2009 @ 16:41:14

    bence çok iyi ve güzelbir şarkı kötü bir yeri yok.ve değiştirilcek(geliştirilcek) bir yeri yok

  6. birsu
    Oca 23, 2009 @ 16:43:22

    bence bu şarkı güzel hoş ama türkçeside olsaydı dahada güzelhoş olcağına inanıyorum

  7. basak
    Oca 24, 2009 @ 14:45:31

    bu şarkı cok güzel anlamı ile de süper hadiseyi cok seviyorum……..:::

  8. başak
    Oca 26, 2009 @ 17:24:31

    hadiseye aşığımmmm.onu çok seviyorummm

  9. cattywild
    Şub 09, 2009 @ 23:58:19

    Eğlenceli, kıpır kıpır, içinde Türk motifleri taşıyan, düm tek tek bir şarkı ve yarışmanın aurasına da gayet uyuyor. Eleştiri olmazsa, konu gündeme gelmez ki. Bırakın olsun ;) Bence 5-10 arası bir yere oturacak. İçimden öyle geçti.

    Eline sağlık.

    (Bu arada hatunda tuhaf bir çekicilik var,henüz çözemedim.)

  10. sinem
    Şub 26, 2009 @ 15:28:14

    Hadise seni çok seviyorum.Bu şarkını da çok beğendim.Seni görmek çok ama çok istiyorum.

  11. ertan
    Şub 28, 2009 @ 22:42:44

    hadise çok cekıcısın ve çok başarılısın sana hayranım canım benımmmmmmm buluşmak isterım senleeeeeeeeeeeeeeeeeee

  12. gül
    Mar 01, 2009 @ 17:27:04

    Hadise acayip güzelsin ve ben 12 yasindayim ve yani bilmem seni cooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooook seviyorum

  13. zeynep
    Mar 01, 2009 @ 20:33:03

    ben hadiseyi çok seviyorum ve düm tek tek şarkısınıda çok seviyorum.Hadisenin tüm şarkılarını dinliyorum.Ve hadisenin taklitlerni çok seviyorum.hadise seni çok seviyorum.

  14. mama
    Mar 02, 2009 @ 17:37:52

    güzel ama hep çıplak

  15. ayşe hatun
    Mar 09, 2009 @ 20:10:11

    çok güzel değil çok seksi de değil ama tuhaf bir çekiciliği var onu çözemedim.acaba sıradan giyinse çıplak olmasa bu çekiciliği de kalırmıydı diye merak ediyorum.inşallah ilk ona gireriz.başarılar…

  16. hadise_YaReN
    Mar 12, 2009 @ 19:05:41

    ben hadiseyi çok seviyorum hadisenin hastasıyım bilgisiyarımda hep hadisenin resmi var askım hadise!!!!!!!!!
    msnm:yaren_y_a_r_e_n_yaren@hotmail.com

  17. Leyla
    Mar 14, 2009 @ 16:38:31

    hadise!!!! çok güzelsin inşallah birinci olursun kalbim seninle.

  18. büşraa
    Mar 15, 2009 @ 12:08:22

    bence çoqq qüsel kıpır kıpır hadise ilk 5 bence…

  19. özlem
    Mar 15, 2009 @ 14:26:53

    hadise çok tatlısın ama çoka çık giniyon resimlerinde çok güzel çıkyom bütün erkeler sana sexsi biri olsunu söliyolar

  20. Sedef
    Mar 18, 2009 @ 16:14:12

    hadise cok süpersin ortaligi yikiyon süpürüyon tarzan gibi

    süper sinn

  21. sinan
    Mar 20, 2009 @ 03:39:54

    oylar hadiseyeee

  22. yasemin
    Mar 21, 2009 @ 14:17:08

    Hadisenin şarkıları süper.O bir numara hadiseye hayranım.Keşke ISPARTADA konser verse.

  23. muhittin yalın
    Mar 22, 2009 @ 10:25:36

    ciddi anlamda bır harıkasınız hadıse hanım bayılmamak elde degıl senın gıbı bır sevgılım olsun taparım ona başarılar dılerım cici kız hadise MsN muhittin_yalin@hotmail.com

  24. matrakapo
    Mar 23, 2009 @ 15:51:04

    sen herşeye layiksin ilk 5 seni bkl başarılar dilerim

  25. pricesse
    Mar 26, 2009 @ 18:13:55

    bnce srp bi şarkı hadiseye güveniyorum ARKANDAYIZ HADİSE, İŞTE GELİYOR TÜRKİYE!!! =)

  26. melisa
    Mar 30, 2009 @ 14:07:02

    hadise sana hayranım oşarkın çok güzel adı düm tek tek emesen adresin varmı varsa VERSENE MELİSA ÇAPAR ÖPTÜM

  27. keriman
    Mar 31, 2009 @ 19:39:06

    ben belçikadan yazıyorum buraya. hadise benim üstümdeki katta komşum olur.evde bazen şarkı söylüyoo ama sesi çok kötü yaa gerçekten inanın çok kötü.. bence bilgisayar programıyla düzeltmşler sesini.. bakın canlı yayında farkedersiniz sizde..makyajsız suratına bakılmıyo zaten, bide bunun için ayılıp bayılıyosnz yaa pess doğrusuu, gülüyorum sadeceeeee :))))))

  28. büşra
    Nis 03, 2009 @ 17:19:39

    Bence güzel şarkı ama nebilim bii tuaf

  29. sudenur akbıyık
    Nis 04, 2009 @ 13:13:34

    eğer hadise açık makyaj yapınca çok güzelsin ama makyaj sızda güzelsin sana başarılar diler inşallah bir tanşırız eskişehire bekliyoruz cnm eğer ismail yk yı görürsen selamlarımı ilet cnm seni çook seviyorum ve çoook öpüyorum herkes sana bayılıyorrrrrrrrrr cnmmmmmmmmmmmmmmmmm

  30. yağmur
    Nis 04, 2009 @ 19:53:04

    hadise ben sana bayılıyorum lütfen duy sesimi ben senin en büyük hayrannınım cnm lütfen duy beni bitanemmmmm,

  31. yağmur
    Nis 04, 2009 @ 19:56:05

    hadise ben seni çok seviyom 12 yaşındayım dünyANIN EN GÜZELİ SENSİN kim ne derse desin sen dünyanın en güzelisin cnm benim

  32. gökçe_99
    Nis 05, 2009 @ 15:43:44

    ssssssssüüüüüüüüüüpppperrrr

  33. Ayperi Stara
    Nis 06, 2009 @ 12:35:34

    hadise ben seni çok seviyorum en büyük hayrenınım ben senin hergün keşke hadiseyi görsem diyorum ve sen dünyanın en güzel kişisisin şarkılarının hepsi bir kelime ile süperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  34. firdevs
    Nis 10, 2009 @ 16:22:09

    guzelsın

  35. ece
    Nis 11, 2009 @ 16:15:08

    hadise seniçooooooooooooooooooooooooooooooooook
    seviyorum

  36. hayalet
    Nis 11, 2009 @ 17:36:45

    hadise şarkın çok güzel sende

  37. mustafa
    Nis 12, 2009 @ 11:03:20

    hadisem çok başarılı çektiği klip gayet güzel müziğe uymuş ben bu rtük’ü anlamıyorum son zamanlarda ne oldu bengünün serdar ortaç ile çektiği klip dahamı namuslu çok mrk ediyorum inş bi netlik kazanır

  38. mert
    Nis 15, 2009 @ 12:16:37

    hadise seni çok seviyorum inşallah birinci olursun.süpersin

  39. ELİF
    Nis 18, 2009 @ 16:14:41

    hadise çok başarılı yanlız çok açık giyiniyor ama olsun onu çok seviyorum hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadddddddddddddddddddddddiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiissssssssssssssssssssssssssssssssssseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee……………….

  40. fatih
    Nis 19, 2009 @ 14:11:07

    süper bir kadın çok seviyorum

  41. eda
    Nis 19, 2009 @ 16:15:08

    muhteşem

  42. TUĞBA ARABACI
    Nis 19, 2009 @ 17:48:49

    HADİSE SENİ ÇOK SEVİYORUM NEOLUR BANA SELAM SÜLE HEP SENİN ŞARKILARINI DİNLİYORUM SENİİİİİİİİİİ ÇÇÇÇÇOK SEVVİİİYOOORUM SELAM SÖYLE NE OLUR.

  43. seher
    Nis 21, 2009 @ 13:52:04

    ya hadise seni o kadar çok seviyorumki aynı senin kadar güzel olmak istiyorum bu arada şaekın çok inşallah birinci olursun

  44. selinseda
    Nis 25, 2009 @ 17:48:40

    hadise süpersin seni çok seviyorum

    bütün şarkıların tek kelimeyle müthiş

    erevizyonda kesin 1ci sensin

    sen 1 dahisin
    çok güzelsin

    *******HADİSE*******

  45. selinseda
    Nis 25, 2009 @ 17:49:35

    hadise süpersin seni çok seviyorum
    erevizyonda kesin 1ci sensin

    *******HADİSE*******

  46. cansu
    Nis 28, 2009 @ 09:27:30

    hadise çoooooooooook seksi bir
    kızsın erkek arkadaşım senin
    hayranın

  47. orhan
    Nis 28, 2009 @ 14:26:16

    ben şuan askerdeyim vatanı bekliyom düm tek tek parçan çıktıgın da tv de izledigimzide tüm asker arkadaşarımla birlikte ayakta alkışladık bize büyük bir morel oldu şuan şırnak/silopide askerim başarılarının devamını dilerim çok büyük bir hayranınızım bence ilk 5 de birinci sıradasın hislerimde yanılmam ama

  48. cemile
    Nis 30, 2009 @ 19:01:03

    hadise abla ben seni çooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkb seviyorum çok güzel çok güzel şarkın var dilerim 2009 un 1 olursun seni çooookk seviyorum

  49. sümeyye
    Nis 30, 2009 @ 19:31:51

    ya şarkıyıo ezberlemeye çalışıyorum ezberleyemiyorum ama harbi hadiseyi ço seviyorum

  50. çerkez
    May 01, 2009 @ 20:21:09

    çerkezlerin yüz karası

  51. kadir
    May 02, 2009 @ 18:45:05

    hadise senicok ama coooooook seviyorum şarkılarını cok beyeniyorum tatlımelegim seni seviyorum

  52. buse
    May 03, 2009 @ 11:29:33

    hhaadddddiiiissssssseeeeeeeeeeeeee ssssssseeeeeeeeennnnnnnnnnniiiiiiiiiiiiiiii ççççççççoooooooooookkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk seeevvvvvviiiiiiiiiiiiyoooooooorrrruuuuuuuuzzzzzzzzzz seni seeeevvvvvvvvvvvvvvvviiiiiiiiiyyyyyyoooruuuuum

  53. kübra
    May 10, 2009 @ 18:42:23

    hadise seni çok seviyorum şarkılarınıda çok seviyorum ama en güzeli sitir me up bence çok çok çok güzelsin ama çok açık giyniyorsun

  54. ela
    May 12, 2009 @ 18:30:32

    mükümmel ama fazla reklam oldu artık sıkma aşamamasına girdi bence bu kadar gezmek hoş olmadı bi özzelligi kalmadı şarkının

  55. aynur
    May 14, 2009 @ 20:10:33

    düm tek tek sarkisini dinledigimde coook begendim…..hala begeniyorum ama haliyle sarki sikti biraz…..herkes duydu ve ötelligi kalmadi….birde hadiseyi cok beyeniyorum,ama euruvizyonda cok acik giyiniyor ve cok cekici oynuyor….bence bu kadar acik giyinmesine gerek yoktu…..onun acik giyimi sayesinde 1.ci olacak isek hic olmayalim daha iyi .!!!!!

  56. miray
    Haz 18, 2009 @ 18:07:16

    hadise seni çok ama çok seviyorum, çok güzelsin, ama ne olur bana emesen adresini ver.

  57. sinem
    Ağu 09, 2009 @ 15:49:42

    çok güxel hadisein bütün videoalrı güzel bi kere mokovoya çıktı.ama grib olduğu için sesi biraz karipti, ama yinede güzel beğendim.d:))))))

  58. Uğur Akgöz
    Eyl 01, 2009 @ 19:20:13

    Eurovision daki başarısından dolayı tebrik ediyorum.

  59. begüm
    Eyl 04, 2009 @ 16:51:00

    hadiseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    canımmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
    benimmmmmmmmmmmmmmmmmm

  60. merve
    Kas 14, 2009 @ 19:17:23

    sarkılarını ve seni çok seviyorum bu arada çok seksisin

  61. büşra
    Kas 14, 2009 @ 20:38:55

    hadise seni çok seviyorum vveşarkılarınıda seni çok beğeniyorumhadise abla güzel giyiniyosun ama çok açık yoksa allah seni öbür dünyada yakar benden söylemesi söylemedi deme ve yeni şarkıı cıkar seniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii seviyorummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm hadiseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  62. irem
    Mar 12, 2010 @ 16:34:25

    hadise seni çok seviyorummmmmmmmmm

  63. Ahmet
    Oca 02, 2011 @ 13:18:24

    çok tatlısın hadise seni seviyorum konserlerini hep takip ediyorum

Bir Cevap Yazın

