Osman Jorgensen’ den Yansıyanlar


osmanjorgensenDünyanın her yerini gezdim diyebilirim. Ayak basmadığım kara parçası varsa da, mutlaka havadan görmüşümdür o yöreyi. Dünyanın ne kadar küçük olduğunu havada anlıyor insan. Havadayken hep istediğim şey, jetimle atmosferden çıkıp uzayı turlamak… Bizden başka canlıların olduğunu da bildiğim için onlarla diyaloga geçmenin hayalini kurdum hep. Artık uzay filmleri kesmez oldu beni…

İsviçreli bir bilim adamı olan arkadaşım Prof. Couchepin Lindenberg’ e bir brunch esnasında bu hayalimden bahsettiğimde bana bu hayalimin gerçekleşmesinin çok da zor olmadığını söyledi. Tabi ben de önce şaşırdım ve “Nasıl Couchepin?” diye sordum…

Bana 2010 yılında baykonur uzay üssünden Ojn-23 adlı sıfır km uzay aracıyla uzaya bir seyahat gerçekleştireceklerini ve bu seyahate benim de katılabileceğimi söyledi. Ancak tek şartlarının bu uzay seyahatinin bana düşen maliyetini karşılamamam gerekliliği olduğunu söyledi. Yaklaşık 25 milyon Euro’ yu hemen ödemesi için benim gibi melez olan ve aynı zamanda akrabam olan menajerim Jurgen Jorgensen’ e talimat verdim.

Bu hayalimin de gerçekleşeceği fikrinin verdiği mutlulukla brunch’ dan sonrauzayturizm bir golf maçının iyi geleceğini düşünerek Couchepin, Jurgen ve yine Rus arkadaşım Vladmir Aliyeviç‘ le sevgili jet’ im Osman One‘ a giderken Vladmir enteresan bir teklif getirdi… Bu akşam 19.00′ da yeni satın aldığı futbol kulübünün bir Türk takımıyla maçı olduğunu söyledi ve yarı Türk olmam nedeniyle bu maça ilgi gösterebileceğimi ima ederek, “bu haftasonu yerine gelecek haftasonu gidelim Avustralya’ ya golf maçına” dedi… Couchepin ve Jurgen’ de onu onaylar gibi kafalarını öne doğru salladılar.

“Peki o zaman ne yapalım, bütün günü nasıl geçireceğiz Vladmir” , dedim… O sırada pek konuşkan olmayan menajerim Jurgen, “efendim aslında bu öğlen uluslarası bir tv’ de bir söyleşi programında canlı yayına davetlisiniz” dedi. Bunu şimdi mi söylüyorsun Jurgen dedim ve çok sinirlendim. Jurgen daha önce de böyle teklifler geldiğini ama programa katılmadığım için bazı tv kanallarının o saatte programın tekrarını yayınladıklarını hatırlattı. Jurgen haklıydı, hayatımı tv kanallarına göre ayarlayamazdım ya…

Her neyse, Jurgen’ e “ara o kanalı arkadaşlarımla katılacağız” dedim. Gerçekten matrak bir gün geçecekti. Sırf vakit geçsin diye SBS gibi büyük bir kanalda geyik yapacaktık. Vladmir ve Couchepin ” ne adamsın Osman” deyip kahkaha atmaya başladılar. Hemen orada anadilim Türkçeyle bir küfür ettim ve bu sefer ben kahkaha attım, onlar anlamadıkları için kıllandılar… Ardından öğlen 12′ deki program için gelen SBS’ nin programına katıldık. Tahmin ettiğimiz gibi eğlenceli bir program oldu. Özellikle İsviçreli bilim adamı olan arkadaşım Couchepin’ in uzayla ilgili müthiş iddiaları ve de Vladmir’ in 335 milyon Euro’ ya takımına transfer ettiği Brezilyalı futbolcuyu canlı yayında açıklamaları 1 ay süreyle dünya basınını meşgul etti. Akşam ki maçta ise ülkemin takımı Vladmir’ in 2 milyar euroluk takımını 3-1 yendi, maçın sonunda Vladmir’ e yaptığım el hareketi ise dünya basınında geyik konusu oldu… Maçtan sonra, sürekli haber olmaktan ve gündemi meşgul eden biri olmaktan bıkıp 3 saat de olsa dünyadan uzaklaşmak için bir uzay ajansında uzay’ a çıkmanın hazırlıkları için kurs almaya başlamaya karar verdim… Bu yazıyı basın danışmanım yarı italyan yarı türk olan Romano Yazar’ a yazdırdım, ben anlattım o yazdı. Yazım hataları varsa o sorumludur. Sinestezi E Dergi’ ye ve yazarlarına da yayın hayatında başarılar diliyorum. Umarım benim yazılarımın yayınlandığını gören dünya medyası bu dergiyi taklit etmez. Ülkeme selamlar ve sevgiler…

Osman Jorgensen


1 Yorum (+add yours?)

  1. Aziz Alper ALTAY
    Oca 21, 2009 @ 18:59:38

    Güzel bir yazı. Tebrik ediyorum.

Bir Cevap Yazın

