Hesaplaşma..


die

“Yapabileceğim bir şey var mı ?” diye sordu Tanrı

Hayır  anlamında başını salladı yorgun savaşçı

Yorgun olduğu belliydi yüzünden

Tüm kasları vücudu peltemsiydi,

Ve içinde bir yer kırgındı belliydi

“Savaşta mı oldu?” göstererek eğik kılıcı sordu Tanrı

Savaşçı bulanık gözlerini kılıcına indirdi

“Evet.. ama düşmanım onurlu değildi”

“Kimdi?”

“Hayat”

Esen ılık rüzgar saçlarını dağıtıyordu savaşçının

Ürpermesine neden oldu bu insanlara özgü biçimde

Tanrı hafifçe öne eğilerek “Hissediyor musun?” dedi

“Neyi?” soruyu soruyla cevapladı savaşçı

“Hayatın kokusunu”

“Rüzgar hayat değil yenilgi kokuyor”

“Ama sen hiç yenilmedin”

“Yenildim” dedi savaşçı “ Ama hep kazanmış rolü yaptım”

“Bana da mı ?” diyerek sordu Tanrı; şaşırmıştı

“Sana da”

“Peki neden huzurumdasın?” Tanrı hiddetlenmişti

“Bilmem; belki de son sığınak sensin”

“Neden ölmeyi denemedin?”

“Denedim”

“Demek denedin”

“Arkamda ağlayacak kimse yok” iyice buruklaştı savaşçı

Gücü tükenmiş gibi görünüyordu savaşçının

Omuzları her saniye biraz daha çöküyordu

Ölmediğini biliyordu, ölmeyeceğini de

Ve sürünmek de istemiyordu

Hayat tüm duygularını köreltememişti henüz

Fakat ne hissettiğini bilmiyordu

“Ağlarsam geçer mi bunlar ?” diye düşündü savaşçı

“Hayır “ diyerek cevapladı Tanrı

“Ne düşündüğümü nereden biliyorsun ?”

“Ben senin Tanrınım “

“Ama hiç yanımda değildin”

“Yanında değildim” onayladı tanrı “Çünkü hep içindeydim”

“Kendimi öldürmeyi basarsam sen de mi ölecektin?”

“Hayır ben ölümsüzüm”

“Bunu denemek isterdim”

“Savaşlarda yeterince can almadın mı ?”

Savaşçı haklısın dedi içinden

O yüzden bu acıyı çekiyorum

“Hayır” dedi Tanrı “Savaş kutsaldır”

Devam etti  “Öldürmek zorundaydın, öldürdün”

“Peki bu acının sebebi ne?” savaşçı sordu

“Yalnızsın”

“Yalnızmıyım ?”

“Yalnızsın”

Savaşçı bir şey söylemeden arkasını dönüp kalabalığa karıştı…

Serhan YÜKSEL

Fotoğraf : (http://outface.us/category/lin-ermek )
Bir Cevap Yazın

