Bir Sayfa Yazının Tek Kelimelik Özeti: Ayrılık


ayrilik1Sen gittiğinde geceler uzamaya, günler kısalmaya başlamıştı. İki mevsim geçti senin üzerinden; tadı tuzu olmayan, acısı yerinde iki mevsim.

İşkenceye hazır ofislerden, kahve ve sigara tadındaki karanlıklara taşınmıştık biz oysa.

Takım elbiselerin biçimlendirdiği bey – hanım kılıklarından çıkıp senli – benli ve en güzeli bizli kelimeleri uçuştururduk birbirimize.

Saçlarının değdiğini hissederdim yüzüme, bana yazarken, ellerinin sıcaklığını.
“Evet” derdim içimden “Evet, bu kadar uzaktayken ancak bu kadar yakın olabilir iki insan”

Biz karanlıkta kalmalıydık Küçük Hanım; aydınlığa çıkmak için aşkı mum gibi yakıp eritmemeliydik.

Uzun zamandır
antidepresanların zapt ettiği uyku sersemi falçatalar geziniyor bedenimde. Bir uyansalar parça parça edecekler beni, gözlerini değdiği her yeri yeniden acıtacaklar.
Uyumuyorum -nöbetteyim- gelirsin diye,
Uzun zamandır.

Kızgınlığım tahmin ettiğinden çok daha büyük, bize ait olan cenneti kaçışının üzerinde yükselttiğin için. Unutmakla unutmamak arasında gidip geliyorum. Unutsam sen tamamen gideceksin; unutmasam bir kurt gibi içimi kemirmektesin. Kızgınlığım tahmin ettiğinden çok daha büyük; ama sana olan özlemin yanında o kadar basit ki.

“Ya varsın, ya yoksun” diyerek göçebe mazeretlere sığdıramıyorum kendimi.
“Keşke yanımda olsaydın” diyerek sızlanıyorum içten içe, kimselere söyleyemeden. Bütün hayalleri diğer insanlara bıraktım sadece senin olduğun hayallerle avunuyorum.

Biz karanlıkta kalmalıydık Küçük Hanım, aydınlığa çıkıp tüm çirkinliklerimizi gözler önüne sermemeliydik. Kaçmak da bu kadar kolay olmamalıydı, maskelerimizi çıkardıktan sonra bir kez daha aynaya bakmalıydık. Belki de birbirimiz için o kadar çirkin değildik.

Sen;
giderek ikimizi birden yarım bıraktın, parça parça toplayarak tamamlanamayacağımızı bilerek. Karanlıkta kalmalıydık, yol ayrımlarını görmezden gelmek daha kolaydı.

Sen bu kez aydınlığı seçtin ve ben yine karanlığı…..

Ama bu kez başka bir karanlık içindeyim ben. Perdeleri çekilmiş bir odada yarasanın körlüğünü yaşıyorum.

Serhan YÜKSEL

1 Yorum (+add yours?)

  1. Sergüzeşt
    Nis 01, 2009 @ 01:07:10

    aynı şiirler şarkılar sözler hisler
    aynı acılar dillerde

Bir Cevap Yazın

