Ağlayan şehir


Ey gözlerini ruhuma dikip ağlayan şehir! Sabaha kurur mu yüzünde göz yaşların?

Benim derdimi biliyorsun da ondan mı ağlıyorsun? Yoksa neden dökersin incilerini süslenmişken bu kadar? Ay mıdır seni üzen saklanıp arkasına kara bulutun, yoksa gece midir güneşini örten? Nisan mıdır yoksa kalbini kıran, bu kadar neşe saçtığından? Yoksa sen de mi deli divanesin bir güzelin uğruna, senin de mi sevdiğin yanında değil yoksa? Bundan mıdır ağlaman, bundan mıdır yaşlarını dökmen gecenin yarısında?

Ey beni alıp da sarmalayan şehir! Sabaha dizer misin incilerini yeniden gerdanına?

Yüreğimi okuyup da ağlar mısın her gece, üstüne simsiyah battaniyeni örtünce? Benim kurumuşken gözyaşlarım gözümde, yoksa sen misin ağlayan benim yerime de? Ah, hüznü dağları delen, gözyaşlarının seliyle yolları yıkan şehir, gücün yeter mi sandın insanların derdine?

Ey elimden tutup da bana aşkı öğreten şehir! Özlemi tanıtmasaydın olmaz mıydı?

Elinden tutup da getirebilir misin bana, özlediklerimi? Sarıp da sarmalayabilir misin sevdiklerimi? Üşüyeni ısıtabilir misin, açları doyurabilir misin? Aşıkları kavuşturabilir misin? Rüyamı gerçek yapabilir misin şehir? Sen gerçek olabilir misin? Uyanabilir misin uykundan, dayanabilir misin benim derdime? Dayanamazsın.

Ey gözlerini ruhuma dikip de ağlayan şehir! Bundan mıdır ağlaman nisanın ortasında? Bundan mı ağlıyorsun yoksa? Dayanamıyor musun bunca insana? O zaman durma ağla! Öldürdüğün aşklara, çocukluklara ağla! Açlara, evsizlere ağla. Yüreğime bakıp da görünce siyahlıkları, dermanı uzaktaki dertlerime ağla! Ağla, açılırsın.

Alper Akpınar

23591604200934blc

Fotoğraf: http://fc04.deviantart.com/fs25/f/2008/036/5/a/5aef072a71f314bf.jpg

Bir Cevap Yazın

