Anafor


whirlpool

Ne zaman baksan bana, aklımı yitiriyorum gözlerinin içinde. Gözlerindeki anaforlar beni de çekiyor, gözlerimi kaçırıp özlemine sığınıyorum, kurtarıyorum kendimi. Özleminle tutuşup yine de kül olmuyorum gözlerinin serinliği ile. Gözlerini görmesem yanardım, bırakıp gitmesen boğulurdum. Ne seninle olmayı becerebiliyorum, ne sensiz kalabiliyorum büsbütün. Oysa bilsem ki o gözler bir tek bana öyle bakacak, bir tek ben boğuşacağım o gözlerin içindeki anaforla; sesine, nefesine sığınıp hayatta kalırdım; senin olurdum.

Ne kadardır tutsağım yalnızlığın içinde, bilmiyorum; ve senin hayalinle ne zamandır birlikteyim, onu da bilmiyorum. Bildiğim bir şey var: – Seni seviyorum! Özleminle kül olacak, gözlerinde boğulacak kadar seviyorum seni. Tek varlığım; yalnızlığım; onu da seninle aldatıyorum. Uykumda sayıkladığım adın; rüyamda gülümsediğini görüyorum sadece. Bilmiyorsun, ne zamandır rüyalara bile hasret kaldığımı senden önce, yalnızlığın ağırlığını.

Her gün adımlarımı sayıyorum, her adımımda sana yol alıyorum. Sana ulaştığımda bileceğim; senin için ne kadar yol yürüdüğümü. Sana ulaşamazsam, uğruna ne yollar gittiğimi bileceğim; seni ne kadar kovaladığımı. Yine de hiçbir zaman bilemeyeceğim şeyler olacak; senin için ne kadar ıslandığım, senin uğruna ne güneşlerde yandığım, ben ardından yürürken dünyada kaç bebek doğduğu ve kaç yaşamın ben sana ulaşamadan sona erdiği..

Bir gün koşarken ayağım takılacak belki, belki düşeceğim, kana bulanacak elim yüzüm, belki derim parçalanacak yerde sürünüp, harap olacak giydiklerim, belki dermanım kalmayacak ayağa kalkmaya.. Yine de senden alacağım tüm gücü, ayağa kalkıp peşinden geleceğim yine de; belki her şeye rağmen, elim yüzüm kanlar içinde – üstüm paramparçayken, yakalayacağım seni. Koluna dokunacağım, ismini sayıklayacağım! Ve uykuda olmayacak bu, ve rüyada olmayacak, dönüp gülümseyeceksin belki bana. O zamana kadar ardındayım, o zamana kadar kaç benden, ama yine de uzaklaşma o kadar, yoksa nasıl bulurum yolunu yeniden, nasıl tutabilirim ellerini?

Yokluğunda seni buluyorum, bir an olsun aklımdan gitmiyorsun, bir an olsun terketmiyorsun beni. Başkası olsa çoktan vazgeçerdi, ben nasıl vazgeçebilirim senden? Korkuyor musun? Gelecek o kadar karanlık, o kadar dikenli ki yollar; kim olsa korkar. Ben korkmuyorum, nasıl korkutabilir ki beni hayat, sen yanımdayken?

10327070934dt

Alper Akpınar

Fotoğraf: http://web.arch.usyd.edu.au/~lcho4611/submission-1/whirlpool.jpg.jpeg

2 Yorum (+add yours?)

  1. oha
    Ağu 09, 2009 @ 19:55:27

    oha
    oha
    oha
    oha
    süper ::

  2. myenfk
    Ağu 14, 2009 @ 14:49:14

    İfadeleriniz çok güzel. Duygularınızı kafa karışıklığı oluşturmadan kağıda çok iyi dökmüşsünüz. Bu yazıda bir kişinin hayaline duyulan sevgi biraz şizofreniye kaçarcasına.
    Var mı yok mu belli değil. Varsa bile çoktan hayali onun yerini doldurmuş. “Ne kadardır tutsağım yalnızlığın içinde, bilmiyorum; ve senin hayalinle ne zamandır birlikteyim, onu da bilmiyorum. ” Bu sözlerle de itiraf edildiği gibi. ” Tek varlığım; yalnızlığım; onu da seninle aldatıyorum. ”
    Ne onun yerini dolduracak kadar gerçekçidir hayali ne de onsuzlukta hayalinden başka sığınağınız vardır. Unutmak istenmiyordur çünkü hala özleniyordur. Gün gün, dakika dakika artan bir sevgidir. Her an hatırlanmaktadır.

    “Aklımdan çıkmıyorsun dedim,
    Başka türlüsünü yorgunum anlatmaya. ”
    A.Cahit Zarifoğlu

    Cevapladığını umarak geceleri onunla konuşmaktadır insan tüm yokluğuyla. Bütün ömrünüz boyunca beklersiniz gelmesini belki de, gelecek o kadar karanlıktır ki yakınlarda gelecekmiş gibi görünmüyordur. Siz yine de beklersiniz. Yollar birbirinize çıkmasa bile yine de yürürsünüz. Korkmuyorsunuzdur çünkü ruhunuz onunladır. Ve tüm yolları onun yokluğunda onunla elele yürürsünüz.

    “Ne çıkar, bir yola düşmemiş gölgem;
    Yollar ki, Allah’a çıkar, bendedir.”
    Necip Fazıl Kısakürek

    Hatalı çözümleme yaptıysam kusura bakmayın.
    Saygılarımla;

Bir Cevap Yazın

