Mal Gribi !


la-vache-t10463

Osman Jorgensen‘ den gündemi sarsacak bir yazı daha !

Fransa’ nın kuzey batısında yer alan ve mülkiyeti bana ait olan Osmanville adlı kasabamda yaşanan elim bir olayı siz soydaşlarıma ve bu vasıta ile dünya medyasına ilk defa buradan aktarmak istiyorum. Zira bu olay duyulduğunda eminim çeşitli önlemler alınacak ve belki de benimde sponsorluğumda Mal Gribi aşısı üretilecektir. Bu yaşanan elim vaka’ nın ciddiyeti nedeniyle bir an önce sizlere aksettirmek istiyorum.

Efendim yaşamış olduğum kendime ait kasabada bulunan dolayısıyla kendime ait çiftlikte sabah 9.00 sıralarında ben bahçede Fransız Ulusal Medya temsilcilerine brunch partisi verirken yardımcım yanıma geldi.

+Efendim özel bir durum var, sizi bilgilendirmek istedik.

-Görmüyor musun davetli heyetini ?

+Efendim hayati ve memati bir mesele.

– Pekala.

dedikten sonra davetlilere birazdan geleceğimi söyledim.

– Nedir mesele, neden çağırdın beni ?

+ Efendim ahırda bir işçi ölü bulundu.

– Ne diyorsun?

+ Evet bir işçi ölmüş.

– Peki neden?

+Efendim veterineri çağırdık, mal gribinden ölmüş olabileceğini söyledi.

– Mal gribi derken ?

+ Efendim, dün sabahtan akşama kadar kadın programları seyretmiş, akşamdan sabaha kadar da dizi film seyretmiş. Tabii programları seyrederken yediği hayvansal ürünlerde cabası .

– Saçmalıyorsun !

+ Ben de sizin verdiğiniz tepkiyi verdim veterinere, bunu yapan milyonlarca insan var, onlar neden ölmüyor dedim. Ve neden hastalığının ismi Mal Gribi dedim !

– Eee?

+ Adam gripmiş ve de zatüreye çevirmiş dedi. Mal terimini neden koydun dedim?

– !?

+ Adam bu programları izleye izleye mallaşmış ve istemsiz olarak evden çıkıp ahıra gitmiş ve gribal enfeksiyondan kaynaklanan yüksek ateş ve solunum yetmezliği nedeniyle oracıkta ölüvermiş.

– Je ne crois pas!

+ Vraiment!

Bu diyalogun ardından Mal Gribi için alınması gereken önlemleri araştırması için sahibi olduğum JORGENSEN UNİVERSİTY deki bu alanla ilgilenen bilim adamlarına talimatı verdim. Ve çiftlikde bulunan tvlerde mallığa neden olacak programların izlenmesini yasaklattım.

Saat 10.00 olmuştu, brunch’ a hala gitmemiştim ve gitmek de istemiyordum. Dublörüm olan Lafayette’ yi kendi yerime brunch’ a gönderdim.

Sözün kısası dostlar Mal Gribi’ ne çözüm bulmak ve insanlığı bu illetten kurtarmak için elimizden gelen çabayı göstermeliyiz. Ben sahibi olduğum mal varlığımı ( Burda mal terimini kullanmak zorundaydım) Mal Gribi’ nin yok olması için harcamaya varım.

Mal geçicidir ama baki olan Mallıktır !

Osman Jorgensen / Osmanville – France

Türkçeye çeviren : Yeğeni Osman Yorgancı

Facebook'ta Paylaş

1 Yorum (+add yours?)

  1. Durmuş Görmez
    Kas 04, 2009 @ 21:42:45

    Güzel bir yazı olmuş elinize sağlık. Hem güncel hem düşündürücü… :)

Bir Cevap Yazın

