Gazze! Şimdi Kimin Vatanı?


Dışarıdan sesler geliyordu!
Daha önce hiç duymadığım sesler!
Annemin karnındaydım, en güvenilir yerdeydim.
Ama dışarıdan sesler geliyordu, hiç duymadığım.

Ben en çok ezan sesini severdim.
Her gün beş defa dinlerdim.
Sonra o ses de sustu.
Önce bir gürültü duyuldu, sonra ezan da sustu.

Ben en çok ezan sesini severdim.
Sonra annemin sesini, sonra da babamın.
Ama o ses bu seslerden değildi.
Annemin karnındaydım, en güvenilir yerdeydim.
Ama dışarıdan sesler geliyordu hiç duymadığım.

Çıkın ! Çıkın def olun!
Defolup gidin buradan, diyordu o ses.
Terkedin, Gazze bizim!
Ya ölün ya da terkedin diyordu o ses!

Gazze bizim diyordu! Gazzeyi terkedin !
Gazze neydi, ilk defa duyuyordum!
Annemin karnındaydım, en güvenilir yerdeydim.
Ama dışarıdan sesler geliyordu hiç duymadığım.

Çıkın gidin, buralar bizim vatanımız!
Gazze bizim vatanımız!
Buralar bize vaad edildi!
Siz ise ya ölün ya da terkedin, diyordu!

Ben en çok ezan sesini severdim.
Her gün beş defa dinlerdim.
Sonra o ses de sustu.
Önce bir gürültü duyuldu, sonra ezan da sustu.

Bu sesi ilk defa duyuyordum.
En güvenilir yerdeydim ama çok korkuyordum!
Gazze meğer vatanmış, bilmiyordum.
Vatan nedir biliyordum ama Gazze’ yi yeni duyuyordum.

İlk duyduğum ses ezan sesiydi!
Sonra annemin sesi, sonra da babamın sesi !
Şimdi duyduğum ses ise yabancıydı!
Önce bir gürültü duyuldu, sonra ezan da sustu.

Benim vatanım annemin karnıydı.
Önce bir gürültü duyuldu, sonra ezan da sustu.
Sonra babam sustu, sonra annem …
Şimdi duyduğum ses ise yabancıydı!

Çıkın gidin, buralar bizim vatanımız!
Gazze bizim vatanımız!
Buralar bize vaad edildi!
Siz ise ya ölün ya da terkedin, diyordu!

Ben en çok ezan sesini severdim.
Sonra annemin sesini, sonra da babamın.
Önce bir gürültü duyuldu, sonra ezan da sustu.
Sonra babam sustu, sonra annem …

Gazze meğer vatanmış, bilmiyordum.
Vatan nedir biliyordum ama Gazze’ yi yeni duyuyordum.

Gazze meğer vatanmış.
Üstünde ezan okunan, annemin ve babamın vatanı.
Toprağında doğamadığım, yabancı seslerin duyulduğu vatan.

Benim vatanım annemin karnıydı.
Önce bir gürültü duyuldu, sonra ezan da sustu.
Sonra babam sustu, sonra annem …
Şimdi duyduğum ses ise yabancıydı!

Ezan sustu, annem sustu, babam sustu.
Yabancı hala susmadı, gürültü susmadı.
Toprağında doğamadığım vatan, Gazze !
Gazze! Şimdi kimin vatanı?

Çıkın ! Çıkın def olun!
Defolup gidin buradan, diyordu o ses.
Terkedin, Gazze bizim!
Ya ölün ya da terkedin diyordu o ses!

Çıkmadılar Gazze’ den…
Def’ olmadılar. Terketmediler Gazze’ yi.
Korkup susmadı ezan sesi.
Ne terkettiler, ne def’ oldular,
Öldüler ve sadece konuşmak için sustular …

Önce bir gürültü duyuldu, sonra ezan sustu.
Sonra babam sustu, sonra annem …
Yabancı hala susmadı, gürültü susmadı.
Toprağında doğamadığım vatan, Gazze !
Gazze! Şimdi kimin vatanı ?

Üstünde ezan okunan, annemin ve babamın vatanı.
Toprağında doğamadığım, yabancı seslerin duyulduğu vatan.
Gazze! şimdi kimin vatanı?

A.Tolga Akpınar

Facebook'ta Paylaş

Fotoğraf

Bir Cevap Yazın

