Karga Şeysi !


Ben bu kargaları anlamıyorum. Sürekli etrafımdalar. Sabah evden çıkıyorum, karganın teki gelmiş kedilerin ıslak ekmeklerini yiyor zorla. Yanından geçiyorsun umursamıyor.

Sonra kargalarla ilgili deyimler geldi aklıma. Derler ya “karga bokunu yemeden” diye. Hatta, nispetle kibar insanlar “karga kahvaltısını etmeden” derler.

Ne demek şimdi bu ki? Kargalar sabah kalkıyor, ellerini yüzlerini yıkamadan ilk iş olarak kakalarını yapıyor, sonra da bunu afiyetle yiyorlar mı? Bunu içgüdüsel olarak mı yapıyorlar? Eğer öyleyse, karga b.kunun içinde vitamin falan olabilir mi? Bu konuyu sonra irdelemek üzere bir kenara bırakıyorum.

Neyse, bu deyimin ne demek olduğunu bugün anladım galiba. Okulun terasının kısa duvarında sabah 09.00′da taze bir b.k vardı. Yeni yapılmışa benziyordu, evet. B.kun irice olması, serçeler ve kumrular tarafından yapılmadığına işaret ediyordu.

Yeni yapılmış, taze, sıvaşık, yeşil bir b.k. Evet dedim, kesinlikle bu o bahsettikleri, deyimlerde geçen kargaların sabah b.ku. Biz de b.kun yanında sigara içiyorduk. Sonra, sigarayı söndürecek yeri uzak bulan arkadaşım, izmariti karganın taze b.kuna batırdı ve çevirdi. Evet, yanlış duymadınız. Batırıp çevirdi ve orada öylece bıraktı.

1 saat sonra terastaki ikinci buluşmamızda, taze b.k biraz bayatlamış olsa da, tepesindeki izmarit sapasağlam duruyordu. İkinci sigarasını da ilki gibi, yarı kurumuş b.kla söndürdü.

Benim için travmatik bir b.k öyküsü olsa da, kargalarla ilgili deyimleri örgütlememe yardımcı olduğu için kendi adıma çok seviniyorum.

Yaşasın kargaların b.kları.

Pınar POLAT

Facebook'ta Paylaş

Fotoğraf
1 Yorum (+add yours?)

  1. Erkan Mercan
    Ara 04, 2009 @ 18:46:44

    :))

Bir Cevap Yazın

