Susarak ölmeyiz, ama veda da edemeyiz!


Beni gördüğün gün gibi aşikar, kafanı çevirince görmemiş olmazsın. İçinden konuştuklarını duyuyorum, ben de sana bir şeyler söylüyorum. Susarak ölmeyiz, ama veda da edemeyiz. Kaldığımız yerden devam da edemeyiz. Sustuğumda susuzluğunda kalıyorum, dudaklarım kuruyor, senden yana bakamıyorum, çölünde susuzluktan kuruyorum. Kuruyorum, bilmediğimden olsa gerek, bir şeyler var diye kafamda kuruyorum. Oysa gözlerin susuzluğuma, ellerin uykusuzluğuma çare. Susmasan?

Çok önceydi seni ilk görüşüm. O zaman arkandan uzunca bakmamıştım, belli ki henüz aşka yakalanmamıştım. Sonra bir kez daha.. Her zaman bakmam aslında, sana baktım. Rüzgarın başkası gibi serinletmedi beni, yaktı. Sustun. Elini bile tuttum, gözlerine de baktım uzunca, kovaladım da seni -yakalayamasam da.. Sustun. Susmasan?

Sevmem vedaları. Gitmek demektir veda, geride özlem bırakmak demektir. Ayrılık demektir, kimi zaman ölüm demektir. Susarak ölmeyiz, ama veda da etmeyiz. Susmasan?

22122512200934erg

Alper Akpınar

************

*******

***

* Yazanın notu:

Vedaları sevmem. Sinestezi, benim için neredeyse bir yıldır bir tür ev oldu. Buraya yazarak yazmayı denedim, buraya yazarak okurun tepkisine baktım, buraya yazarak tecrübe kazandım, buraya yazarak içimi döktüm. Buraya yazdıklarım arasında okuyunca güldüklerim de var, “bunu ben yazmış olamam” dediklerim de. Yazmak zor, ama uhrevi bir uğraş sanki. Bize vahiy gelmiyor kuşkusuz, ama varlığın içindeki sesi okuyabiliyoruz bir süre sonra. Bir insanın yüzüne bakarak üzgün olduğunu anlayabiliyorum. Kahkaha atan bir insanın yüzünden acılar okuyorum bazen. Bunları yazamazsam varlık bana küser. Küstürmeyeceğim.

Buraya yazdıklarımın okunuyor olduğunu bilmek beni mutlu ediyor. Ancak buraya yazdıklarım hemen hemen sadece “bazı duyguların, durumların nasıl yazılması gerektiği” hakkında tecrübe edinmek için yazılmış şeyler. Ama okuyanlar bu duruma kızmasın, yine de hepsinin ruhu var, yine de hepsi dünyada yaşayan birilerinin duygularından birer parça. Buraya yazdıklarım daha sonra yazacaklarımın bir ön görüntüsü hatta. Bir süre önce (becerebilirsem) yine roman yazmaya başladım. Ancak bu seferki diğerlerinden farklı olarak kurgusu hemen hemen oluşmuş bir roman. Bir kaç gün sonra eski defterleri karıştırırken bir şeye rastladım, o da hatırlamadığım bir öykü başlangıcıydı. Ama ondan da roman çıkarmaya karar verdim. Şimdi iki roman var elimde ve yavaş ilerliyor. Bu süreç içinde yazma tutkumu yalnızca onlar üzerine kanalize etmem gerekiyor, yoksa diğerleri gibi sonu gelmeden bir defter arasında tıkanıp kalacaklar.

Bu bir veda değil, vedaları sevmem. Zaten ne Tolga ile, ne Erkan ile, ne de Sinestezi’nin diğer yazarları ile konuşmadım henüz, onlar da bunu okuyarak öğreniyor roman yazmaya yeniden başladığımı. Ama herkesin anlayışlı olacağına eminim. Bu, sinestezi’deki -şimdilik- son yazım, ama veda değil. Geri dönmeyeceğime asla garanti edemem.

Şimdiye dek yazdıklarımı okuyanlara, bunu okuyanlara, eleştirileriyle bana yol gösterenlere, bana yazma fırsatı verenlere, yazdıklarıyla bana ilham verenlere, yazdıklarımın içinde yer alanlara ve aslında bunu hiç okumayacak olup da aslında bana çok şey vermiş olanlara teşekkür ederim. Bir kuru teşekkür bir şey ifade etmez, mazur görün. Elimden gelen bunu.

Sağlıkla kalın!

6 Yorum (+add yours?)

  1. Erkan Mercan
    Ara 26, 2009 @ 12:01:54

    Ne diyeceğimi bilemiyorum bu satırlar karşısında.. Bunun bir veda olmayışını bilmek huzur veriyor olsa da -geçici de olsa- ayrılıklar hep hüzün vermiştir bana. Her zamanki gibi bu sefer de buna engel olabileceğimi sanmıyorum.

    Sinestezi yaklaşık 1 yıldır yayında. Bugüne kadar gelebilmemizde ve bugüne gelirken hayallerimizin çok çok üzerine çıkmamızda aslan payı hiç kuşkusuz Alper Akpınar ismindedir. Hepimizden fazla uğraşmış, hepimizden fazla çabalamıştır. Bu desteğin yokluğunu yoğun olarak hissedeceğimizi düşünüyorum.

    Fakat;

    Kendi çalışmalarının devamını en sağlıklı şekilde yürütebilmesi için bunun yapılması gerekiyorsa saygı duymaktan başka yapacak birşeyimiz yok. Umarım hayalindeki roman fazla gecikmeden can bulur ve biz de o canın suyundan yararlanırız. Başarılarının devamını diliyorum. Yakın bir zamanda yeniden birlikte olmak üzere; Hoşçakal Alper Akpınar..

  2. Tolga AKPINAR
    Ara 26, 2009 @ 13:00:00

    Aslında derginin belli bir aşamaya gelmesinde ve kaliteli bir nitelik kazanmasında katkıların yadsınamaz, ancak daha önce de bahsettiğin Roman çalışmasını tamamlaman için kısa süreli gitmeni anlayışla karşılıyoruz. Umarım istediğin verimlilikte bir çalışma yürütürsün, bizde seninle gurur duyarız, arkandayız. Yazıların eskidikçe değerlenecek. Saygılar.

  3. gonca akpınar
    Ara 27, 2009 @ 02:01:36

    Sevgili Alper Akpınar,
    Yazını yeni okuma fırsatım oldu ve böyle ani bir kararla -kısa süreli de olsa- yokluğun bizleri ve eminim yazılarını takip eden okuyucularımızı üzmüştür. Diğer yandan, edebiyat adına daha büyük bir çalışmaya gönül vermene çok sevindim. Bunun da üstesinden başarıyla geleceğine inanıyor ve çalışmalarını herkes gibi ben de merakla bekliyorum. Saygılarımla..

  4. myenfk
    Ara 27, 2009 @ 21:50:02

    Seninde dediğin gibi:
    “Sustun.Susmasan?”

  5. Alper Akpınar
    Ara 27, 2009 @ 23:43:11

    Sağolun. Yalnız bir yanlış anlamayı düzeltmek isterim; benimki “kısa süreli bir ayrılma” değil. Ayrılmıyorum, buralardayım, ama yeniden yazmam pek mümkün gözükmüyor. Ayrıca sustuğum da yok, sadece sesim buralarda duyulmayacak. Sesimi duymak isteyen duyacaktır.

    Roman yazıyor olmak ille de kitap bastırmak anlamına gelmiyor, yine de roman/lar bitince bir şekilde tefrika edilecektir. İlle de okuyacaksınız.

    Teşekkürler.

  6. myenfk
    Oca 05, 2010 @ 22:15:11

    Duyabilmek ümidiyle;)

Bir Cevap Yazın

