Sensiz Hayat!


Dışarıda yağmur, bardaktan boşalırcasına, nasıl da iştahla yağıyor mübarek. Hadi uyan artık, kalk, sen seversin yağmuru. Çay demledim hem en tavşan kanı, ekmek sıcak ve yanında da sevdiğin peynirli omlet. Otur hadi, geç karşıma, boş bir çay bardağı masanın diğer tarafında. Radyoda eskilerden bir müzik, ‘elbet bir gün buluşacağız, bu böyle yarım kalmayacak’. Kesme şekeri her seferinde ortadan kırıp atmaktan bıkmadın mı? Bense hala üç şekerli, dalga geçiyorsun benle; ‘şerbet içseydin bari’. Sabah ayaz olur buralarda unuttun mu, üstüne bir şey al, üşüteceksin. Sen hapşırdığında bile yüreğime bir ok saplanır bilirsin. Hani bazen dalarsın ya ufka bakıp, bense gözlerine. İçinde bilmediğim depremler kopuyor, ne olur beni korkutma. Bir gün gideceksen eğer, ben uyurken olsun demiştim sana, ah keşke dilim tutulsa!. Uzanmışız koltuğa, en sevdiğimiz komedi filmi televizyonda. Sen gülerken gözlerinin içi de gülüyor, hiç söylemiş miydim sana? Utanır kızarırsın, sevmezsin sana güzel şeyler söylenmesini. Gözlerimle anlatırdım bu yüzden sana hissettiklerimi. Sahi o zaman, anlar mıydın beni? Nasıl da ağzıma tıkardın, sana romantik bir şeyler söylemeye çalışsam. Bak işte sana inat söylüyorum şimdi rahat rahat; bir ömür seninle yaşlanacak kadar çoook seviyorum seni!

Televizyon izlerken kapattırıyorsun bana kötü haberler çıktığında , ‘içimiz kararmasın, kapat şunu’ diyerek. Çünkü sana göre, kötülükler anıldıkça çoğalırdı. Dolabın kapağını ayağınla kapatırken, mandalina ve portakal dolduruyorsun kaseye. Mandalinalar bana, portakallar sana. Kabuğunun soyulması daha kolay diye seçtiğimi düşünüp ‘kolaycısın’ diye şakalaşırdın benle, ama her seferinde portakalın kabuğunu da bana soydururdun. Şimdi sadece portakal koyuyorum tabağa, özenle soyuyorum her birini. Bir dilim sana, bir dilim bana..

Vakit geç olmuş epey demi, hadi yatalım. Sabah ezanı okunurken, günün ilk aydınlanışını seninle izlemem lazım. Şşşt konuşma, eğer kaderde varsa, olur bir gün. Şimdi düşünme bunları, sımsıkı sarıl bana. Ama her zamankinden daha sıkı olsun. Sakın yine ben uyurken gitme, kilitledim bu sefer kapıları. Kafamı yastığa her koyuşumda, hayalinle doldurduğum sensiz bir hayata yeniden uyanmak o kadar zor ki şimdi. Zaman anlamsızca akan bir ırmak sanki, hani göz görmeyince unutulurmuş derlerdi? Neyse şimdi unut bunları, kapat gözlerini, daha sıkı sarıl bana, dinle çalan şarkıyı; ‘elbet bir gün buluşacağız, bu böyle yarım kalmayacak’…

Dr. Murat ŞAHİN

Facebook'ta Paylaş

Fotoğraf
1 Yorum (+add yours?)

  1. Aydın CENK
    Mar 15, 2010 @ 00:08:42

    çok çok gerçekten çok mukemmel bi deneme ellerıne yuregıne sağlık……

Bir Cevap Yazın

