Açın Kapıyı Ben Geldim!


Perdeler açık, galiba evdeler, babam bu saatlerde dışarıya çıkmaz, sabahn743753877_650372_9491 fırına gidip ekmeğini, Ali abiden de gazetesini almıştır. Annem de kesin çalıştırmıştır elektrik süpürgesini. Çok titizdir benim annem. Babamı uyutmaz bu yüzden adamcağız da erkenden uyanır… Benim geldiğimi öğrenseler ne mutlu olacaklar kim bilir. Keşke geleceğimizi haber verseydik, annem o zaman yaprak dolması ile tarhana çorbası yapardı bize. Bizim yaprakları köyden ninemle dedem yolluyor, taptaze yani. Tarhana` da hazır tarhana değil annem kendi yapıyor. Titiz olduğu kadar hamarattır da benim annem. Tek oğullarıyım ya benim üzerime çok düşerler. Hep benim dediğim yemeği yapar annem. Babam bu yüzden kıskanır beni.

Şaka bir yana severler beni. Keşke geleceğimizi haber verseydik, ama o zaman da sürprizi kaçardı.Neyse iyi oldu böyle ikiside çok sevinecek. Hem biliyor musunuz bu hafta evi boyatacaklardı. Annem, “baban yaşlı nasıl yapacak bilmiyorum, keşke sen şimdi burda olsaydın oğlum” demişti telefonda. Yazın düğünüm var ya, ev temiz olsun, gelen giden olur diye boyatacaklardı evimizi. Şimdi görünce ne sevinecekler, yardım da ederim ihtiyarlara… Evleneceğim dedim de, akşama kadar otururuz sonra ben 1-2 saat sizden ayrılırım darılmayın, Ayşe`ye de sürpriz yapayım. Onun da haberi yok geldiğimden. Ayşe benim nişanlım, üniversite de tanışmıştık. Ben işletme okurken o da sınıf öğretmenliği okuyordu. Ortak arkadaşlarımız tanıştırdı. O` da buralı, alt mahalle de oturuyor. Söylemesi ayıp sevdik birbirimizi. 4` üncü sınıfta nişan yaptık, askerden gelince de düğün yaparız diye kararlaştırdık. Benim onu görmem lazım, darılmazsınız değil mi, hem ataması olacaktı bugün, akşam öğrenirim, atanamazsa da teselli ederim. Neyse çok konuştum, girelim eve artık… Çok sevinecek bizim ihtiyarlar.

Açın kapıyı ben geldim anne.
Açın kapıyı ben geldim baba.

Açtılar işte kapıyı, ama kim haber verdi geleceğimizi, Ali komutan mı dedi acaba… O kadar da tembih ettik oldu mu şimdi ya?

Bak ben geldim anne, ben geldim baba!

Şaşırdınız değil mi, ondan ağlıyorsunuz… Şafağa daha 10 gün vardı ama terhis ettiler beni… Geldim işte, hemde temelli…

Neden sarılmazsınız bana, kötü birşey mi yaptım bilmeden, kırdım mı sizi? Bakın bunlar asker arkadaşlarım; Yusuf ve Mehmet. En yakın arkadaşlarım… İçeri buyur etsene onları da…

Bak ben geldim anne, ben geldim baba! Neden ağlarsınız, neden ağlıyorlar içeridekiler, içeri alın beni de… Ninemin sesi geliyor, adımı söylüyor bakın. Ninem`e de mi haber verdiniz? Dedem de gelmiştir o zaman. Beni içeri alın anne, baba… Ellerinizi öpeyim.

Ben geldim anne, ben geldim baba! Aaa, Ayşe sen nerden duydun geldiğimi? Sürpriz yapacaktık sana da… Ali komutanda niye haber verdi sanki, ağlamayın işte geldim, buradayım artık… Gitmeyeceğim bir daha…

Ben geldim anne, ben geldim baba! Neden almazsınız içeri, odamı özledim, yatağımı özledim… yoldan geldim yorgunum, açım, uykusuzum… Beni boşverinde arkadaşlara ayıp olacak, nolur alın içeri…

Ben geldim anne, ben geldim baba! Alın içeri, hem ev boyanacaktı ya hani, sizi yormayacağım, herşeyi ben yapacağım. Ben geldim işte ağlamayın artık…

Ben geldim anne, ben geldim baba! Gelişimiz ani oldu, hediye alamadım özür dilerim. Ama ben geldim işte, benden daha iyi hediye mi olur? Ağlamayın artık nolur alın içeri…

Ben geldim anne, ben geldim baba! Neden ağıt edersiniz ölmüşüm gibi, ben sizin tek oğlunuzum, evinizin direğiyim, siz söylerdiniz bunları. Geldim ya işte neden almazsınız içeri…

Ağlama anne, ağlama baba!
Ben geldim işte, oğlunuz geldi.
Neden ağlarsınız ölmüşüm gibi?

A.Tolga AKPINAR

Fotooğraf : A.Tolga AKPINAR

Yorum bırakın